Critical Thinking Day 2019

Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Προγράμματος ERASMUS+ με τίτλο CRITHINKEDU (“Critical Thinking Across the European Higher Education Curricula”, 2016-2019), στο οποίο συμμετείχε ως εταίρος το ΠΔΜ με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, στις 26 Φεβρουαρίου 2019 πραγματοποιήθηκε στη Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών του ΠΔΜ, που εδρεύει στη Φλώρινα, μία εκπαιδευτική δράση για την προώθηση της κριτικής σκέψης των φοιτητών (“Critical Thinking Day” Bootcamp) με τίτλο «Κριτική Κατανόηση της Επιστήμης. Πώς αντιλαμβανόμαστε τον κόσμο γύρω μας;»
Πρόκειται για μια εκπαιδευτική δράση συνεργασίας μεταξύ φοιτητών του 6ου και του 2ου εξαμήνου του ΠΤΔΕ, που αναπτύχθηκε με σκοπό να δοθεί η δυνατότητα στους νεότερους φοιτητές να κατανοήσουν συγκεκριμένα φυσικά φαινόμενα μέσω πρακτικών εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που σχετίζονται με τον φυσικό κόσμο.

Η διαδικασία της δράσης είχε ως εξής: Μετά την παρακολούθηση ενός σύντομου εκπαιδευτικού φιλμ για την κριτική σκέψη και τη συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στο μεγάλο αμφιθέατρο της Σχολής Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών, οι φοιτητές του 2ου εξαμήνου προσκλήθηκαν να επισκεφθούν κατά ομάδες μια σειρά από 20 εκθέματα στο φουαγιέ της Σχολής. Τα εκθέματα αυτά είχαν προετοιμαστεί από φοιτητές του 6ου εξαμήνου στο πλαίσιο των εργαστηρίων του μαθήματος «Διδασκαλία της Επιστήμης». Μετά την παρατήρηση των εκθεμάτων και τις παράλληλες ερμηνευτικές διευκρινίσεις που παρείχαν οι παλαιότεροι φοιτητές προς τους νεότερους, οι φοιτητές-επισκέπτες συμπλήρωσαν ένα εργαλείο αυτοαξιολόγησης για την κριτική κατανόηση των φυσικών φαινομένων που παρατήρησαν στα εκθέματα, καθώς και ένα σύντομο ερωτηματολόγιο για την αξιολόγηση της δράσης στο σύνολό της.

Στη δράση συμμετείχαν συνολικά 140 φοιτητές, ενώ τα εκθέματα επισκέφτηκαν και 20 δάσκαλοι, νηπιαγωγοί και διοικητικά στελέχη της Εκπαιδευτικής Κοινότητας της Φλώρινας που προσκλήθηκαν στη Σχολή.

Scroll to Top